כתיבת עבודת גמר היא אף פעם לא מאמץ נטול מתחים, אבל זה יכול להיות קשה במיוחד כשלא אכלת או שתית כלום במשך כל היום ואולי גם נאבקת עם חוסר שינה. בפוסט זה בבלוג, ג'ניפר פיליפה אגרט חולקת את הניסיון שלה וכמה טיפים מובילים כיצד לנהל את עבודת הדוקטורט שלך במהלך הרמדאן.

זה שוב הזמן הזה בשנה… כאשר מוסלמים בכל העולם צמים מלפני עלות השחר ועד לאחר השקיעה במהלך חודש הרמדאן. השנה החל הרמדאן ב-6 ביוני ויסתיים ב-5 או 7 ביולי. המשמעות היא שמוסלמים במדינות מערב אירופה כמו בריטניה צמים במשך 19 שעות, מ-2:30 בלילה עד 21:30 בערך. זה הרבה זמן לא לאכול או לשתות (לא, אפילו לא מים…)!

לצום שעות ארוכות כל כך קשה לכל אחד, אבל איך מתמודדים כסטודנט לדוקטורט? כתבתי את התזה שלי לתואר שני במהלך הרמדאן לפני כמה שנים ומאז שרדתי שני רמדאן קיץ כסטודנט לדוקטורט (זהו השלישי שלי). אלה כמה מהדברים שעובדים בשבילי:

1) אל תיבהל

קודם כל, אל תיבהל. אתה תהיה בסדר. כמוסלמים אנו מאמינים ש"אלוהים אינו מכביד על נשמה מעבר למה שהיא יכולה לשאת" (הקוראן, 2:286). אתה לא אמור לעשות שום דבר שאינו אפשרי. התפקיד שלך הוא "רק" לנסות כמיטב יכולתך. אם הצום יתברר כקשה מדי, אם אינך יכול להתמודד פיזית (או נפשית), עד לנקודה שבה בריאותך נמצאת בסיכון, כמובן שתפסיק (אך בדוק עם מלומד מוסמך אם יש לך שאלות כלשהן לגבי האישיות שלך נסיבות). למעשה, שברתי את הצום שלי במספר ימים בשנה שעברה כשהתחלתי לקבל סחרחורת.

DSCN2839

2) לאכול (ושתה היטב)

יש לך רק 5 שעות לאכול ולשתות בלילה, עשה בהם שימוש נכון. מילוי הפנים שלך במזון מהיר וממתקים עשוי להיות הדחף הראשוני שלך (זה בהחלט שלי אחרי יום ארוך של צום!), אבל האם זה יספק לך את החומרים המזינים שהגוף שלך צריך להכין אותו במהלך עוד יום צום? באופן אישי, אני משתדל לאכול טוב מחוץ לרמדאן (הכללים האישיים שלי הם: ללא משקאות תוססים או אוכל מטוגן, באופן אידיאלי חמש מנות פירות וירקות, מקסימום מנת מתוק אחת ליום, ארוחה שלמה עדיפה על לחם לבן / אורז / קוסקוס ) ובכלל אני מקיים את זה במהלך חודש הצום. כמובן שתמיד יש יוצאים מן הכלל, אבל זה מה שאני מנסה לחיות לפיו באופן כללי.

DSCN3100.JPG

3) לישון מספיק

לעתים קרובות נראה שלא-מוסלמים מזדעזעים כשהם שומעים שאתה לא אוכל או שותה עד 19 שעות במהלך רמדאן הקיץ, אבל למען האמת, עבורי, הבעיה הגדולה ביותר היא חוסר השינה. כמובן שזה קשה, אבל אני יכול להתמודד הרבה יותר טוב עם המחסור באוכל ושתייה כשאני מגיע לישון 7 – 9 שעות שלי. נסה מה עובד הכי טוב בשבילך, חלק מהאנשים בסדר מקבלים רק 4 שעות בלילה במשך כל החודש (איך הם עושים את זה?!), אחרים ישנים במהלך היום או משתלבים בכמה תנומות קצרות יותר.

 

4) קח את זה בקלות

אם אתה חושב שתצליח לעשות הרבה עבודה במהלך הרמדאן הקיץ כמו בתקופות "רגילות"… ובכן, או שאתה כוכב על (אנא שתף ​​את הסוד שלך!!) או שאתה הוזה כמוני כשעמדתי להתחיל את הרמדאן הראשון שלי כדוקטורנט… זה יכול להיות ממש מלחיץ אם לא אמרת לעצמך (ולמנחה שלך) שמבחינת כמות העבודה שתוכל לבצע, החודש הזה לא להיות כמו כל חודש אחר. אבל זה בסדר. אתה אדם, לא מכונה.

5) לימוד יכול להיות פולחן

אם סביר להניח שלא תספיק לעבוד כל כך הרבה במהלך הרמדאן כרגיל, הדבר נכון גם לגבי הפולחן שלך. אולי אתה רגיל לבלות זמן מסוים בכל לילה בתפילה במסגד, בקריאת קוראן וכו' במהלך הרמדאן. כדי למנוע אכזבה, חשוב לזכור שייתכן שיהיה קשה לשמור על זה כשאתה מנסה לעבוד על עבודת הדוקטורט שלך במהלך רמדאן הקיץ. שוב: זה בסדר. עם הכוונה הנכונה, באיסלאם, כל דבר יכול להיות פולחן, וכולנו יודעים עד כמה מוערכים מאוד השגת, ייצור והפצת ידע באסלאם. במקום להכות את עצמך על "לא עושה מספיק", התמקד בזה ונסה כמיטב יכולתך להישאר חיובי.

6) היו פתוחים לגבי המצב שלכם

אם אתה נאבק, אין סיבה להסתיר את העובדה שאתה צם. אמור למפקד שלך שאתה תהיה בצום (והסבר להם מה זה אומר בדיוק, למשל ללא אוכל או שתייה בין עלות השחר לשקיעה, לילות קצרים, אולי חוסר שינה). אני עובד קשה בשביל הדוקטורט שלי במשך רוב השנה, אבל ברמדאן אני מתכנן לעשות הרבה פחות עבודה. אולי קצת קריאה, כמה הצעות נייר, אבל בלי עבודה על פרק מרכזי או משהו כזה. רוב האנשים יבינו, ואם לא, דברו עם מישהו אחר באוניברסיטה. אם האוניברסיטה או החוג שלך עורכים את חגיגת הקיץ שלהם במהלך הרמדאן וזה אומר לך משהו, שאל אם אפשר יהיה בכלל לדחות את זה. רוב המוסדות האקדמיים אינם כמעט רגישים מבחינה תרבותית כפי שהם צריכים להיות (זכותכם לקחת בחשבון את הצרכים שלכם),

קרדיט טקסט ותמונה : ג'ניפר פיליפה אגרט

ג'ניפר היא מועמדת לדוקטורט באוניברסיטת וורוויק. התזה שלה עוסקת בלוחמות במהלך מלחמת האזרחים בלבנון. היא מצייץ ב-@j_p_eggert.